Instagram Movie Marketing!
Different ways to advertise, market, make noise and spread the word about movies have been seen. Yet, J’espère que tu vas bien, has been the first film to use a social network, Instagram for the matter, in order to crowdsource ... leer más »
- Alejandra Acosta Viteri
- - agosto 15, 2012
Different ways to advertise, market, make noise and spread the word about movies have been seen. Yet, J’espère que tu vas bien, has been the first film to use a social network, Instagram for the matter, in order to crowdsource its marketing plan.
The movie consists of one continuous, improvised adventure through Montreal steets. The filmmakers David La Haye (who stars in the film) and Jay Tremblay found an alliance with the advertising agency Taxi and together they convinced the collective Instagramers Montreal to go for a “photowalk” on a route featuring locations from the film. They reached out to these social network’s users to create movie posters from pictures for their marketing campaign.
What were the results? 87 movie posters corresponding with the 87-minute runtime, which were displayed at the Montreal’s Excentris movie theater for the film’s premiere at the end of June this year.
The idea is thought to be the world’s first movie poster campaign to use Instagram.
- Alejandra Acosta Viteri
Sus últimos artículos:
Artículos relacionados
Let´s Café, imprime tu foto en tu café...
septiembre 2, 2013 | Juliana Price Albornoz
Behance-SocialColectivo Portfolio Reviews Bogotá #2...
noviembre 8, 2012 | ● n2Sn | Nicolás Rosso Londoño
suscríbete a nuestro boletín
Sólo ingresa tu correo electrónico en el campo de abajo y espera el correo de confirmación.
-
Compañía global en búsqueda de nuevos talentos colombianos
-
Iniciativas de grandes compañías para enfrentar el ébola
-
¿Cómo la Gerencia Humanista puede aumentar la productividad?
-
Freecycle, un movimiento sostenible que se expande por el mundo
-
Desafío global reta a emprendedores a pensar en Economía Colaborativa
-
Desafío global reta a emprendedores a pensar en Economía Colaborativa
14 vistas
-
¿Qué hay detrás de los productos que consume?
13 vistas
-
Conozca el primer apartamento "Pop up" interactivo
12 vistas
-
5 claves para crear una marca con actitud
11 vistas
-
Así se vivió el TEDx más grande del mundo en Buenos Aires
9 vistas